Alibaba Group, 31 Aralık 2021’de sona eren döneme ilişkin son üç aylık kazançlarını açıkladı;
Çinli dev 242,5 milyon yuan yani 38 milyon $ gelir elde etti.
Yeniden yapılanma kapsamında, Çinli internet devi küresel ve yerel e-ticaret işini iki ayrı birime ayırdı. Yeniden yapılanma duyurusu sırasında Alibaba, Çin’deki ve uluslararası ölçekteki tüketici ve toptan ticaret platformlarında sinerjiyi daha iyi yönlendirmek için yatırımını “iki stratejik sütuna” odaklayacağını söyledi.
Bu çeyrekten itibaren şirket, artık Çin ticareti, uluslararası ticaret, yerel tüketici hizmetleri, Cainaio, bulut, dijital medya ve eğlence, inovasyon girişimleri ve diğerlerini içeren bu yeniden yapılanmayı yansıtacak şekilde segment raporlamasını güncelledi.
Genel olarak, bu çeyrek için Çin devi, şirketin Çin ticareti, bulut ve yerel tüketici hizmetlerinde yaşanan büyümeye atfedilen yıllık %10 artışla 242,5 milyon yuan (38 milyon $) gelir elde ettiğini bildirdi.
Eski Alibaba Group CFO’su Maggie Wu, “Alibaba’nın tarihi boyunca her zaman yenilik ve uzun vadeli yatırım yaptık. Yeni segment açıklamamızın gösterdiği gibi, büyüme girişimlerine devam eden yatırımlarımız somut sonuçlar gördü” dedi.
Alibaba’nın bulut geliri, bir yıl öncesine göre %20 artarak 3 milyon dolar oldu. Şirket, bunun finans ve telekomünikasyon endüstrilerindeki büyümeyle desteklendiğini söyledi.
Toplam gelirin en büyük payını oluşturmaya devam eden Çin ticareti, geçen yıla göre %7 artarak 27 milyon dolara ulaştı. Şirketin yerel tüketici hizmetleri segmenti, önceki yılın aynı dönemine göre %27 artışla 1,9 milyon $’a ulaşan çeyrekte en büyük artışı yaşadı ve uluslararası ticaret, önceki ilgili döneme göre %18’lik bir artışın ardından 2.58 milyon $’a ulaştı.
Alibaba Grup Başkanı ve CEO’su Daniel Zhang, “Alibaba, büyüme stratejisi karmaşık ve değişken bir pazar ortamında uygulamanmaya devam ederken, bu çeyrekte istikrarlı bir ilerleme kaydettik.” dedi.
“Gelecekteki büyümemizi hızlandırmak için kapasite oluşturmaya ve değer yaratmaya disiplinli bir şekilde odaklanarak kilit stratejik işlerde pozitif ivme elde ettik.”
Şirketin küresel yıllık aktif tüketicileri, Çin’de 979 milyon tüketici ve denizaşırı ülkelerde 301 milyon tüketici ile çeyrek boyunca yaklaşık 43 milyon artışın ardından yıl sonunda 12 ay boyunca 1,28 milyara ulaştı.
0 Comments