Barındırılan veya sanal santral olarak da bilinen bulut santral, tamamen internet üzerinden sağlanan ve erişilen IP tabanlı bir santral çözümüdür. Bulut santral, dijital sistemlerin yaptığı gibi bir sunucuda yazılım barındırmak yerine, tüm yazılımları ve verileri bulutta barındırır.
Bulut Santral Nasıl Çalışır?
Bulut santral, sağlayıcının hem santral ekipmanını barındırmaktan hem de telefon hizmetlerinizi sağlamaktan sorumlu olduğu bir internet telefon sistemidir. Masa telefonunuz bir yönlendiriciye takılır ve tüm aramalar, sinyaller ve özellikler, sağlayıcının fiziksel konumundaki bir sunucu aracılığıyla işlenir.
Santral, gelen aramaları yönlendirmekten, diğer dahili hatlara arama transferlerini sağlamaktan ve telefon sisteminizin arama bekletme ve sesli posta gibi tüm iletişim özelliklerini çalıştırmaktan sorumludur. Sisteminiz, belirli bir telefon numarasına atadığınız özellikler ve kurallar topluluğu olan bir arama akışı kullanılarak yönetilebilir.
Bulut Santral Sağlayıcıları Hangi Hizmetleri Sunar?
Bulut tabanlı bir iş telefonu sistemini benimsemenin en önemli nedenlerinden biri eski çözümlerin aksine sunduğu gelişmiş özelliklerdir.
Bulut santral kullanıcıları için genellikle standart olarak gelen sezgisel özelliklerden sadece birkaçı aşağıdaki şekildedir:
1. Arama Kaydı
Arama kaydı, işletmelere telefon görüşmelerinin kaydını tutma şansı sunar. Bu özellik, uyumluluk veya eğitim amacıyla aramaları izlemek isteyen çağrı merkezi işletmeleri için faydalıdır. Aynı şekilde, kayıt özelliği, kendi kişisel gelişimlerinin bir parçası olarak kendi aramalarını gözden geçirmek isteyen bireysel temsilciler için faydalıdır.
2. Sesli Yanıt Sistemi (IVR)
Birçok bulut sağlayıcısı bir IVR işlevi sunar. IVR teknolojisi, müşterilerin arayan yolculuğunda kendilerine rehberlik etmelerine ve sık sorulan sorular söz konusu olduğunda genellikle kendi kendine hizmet etmelerine olanak tanıdığından, yüksek hacimli gelen aramalar alan işletmeler için faydalıdır.
3. Çağrı Grupları
Çağrı gruplarını organize etmek, işletmelerin gelen çağrıları belirli bir dizi telefon numarasına veya dahili numaraya (örneğin, genellikle işletme içindeki belirli bir departman) yönlendirmesine olanak tanır. Bu, aramanın yalnızca belirli bir numara yerine bir dizi temsilciye yönlendirileceği ve gelen aramalarınızın cevapsız kalma olasılığını azaltacağı anlamına gelir.
4. Sesli Posta
Sesli posta, çalışanların bir çağrıyı kaçırsalar bile gerekli tüm diyaloğu alabilmelerini sağlamalarına yardımcı olur. Bazı durumlarda, bu, sesli postanızın içeriğinin kopyalanıp düz metin olarak e-posta yoluyla gönderileceği veya MP3 gibi kaydedilmiş bir ses dosyasında gelen kutunuza gönderilebileceği anlamına gelir.
5. Raporlama ve Analitik
Çağrı verilerini toplamak ve analiz etmek isteyen işletmeler için bulut santral akıllıca bir seçimdir. Birçok sanal santral sistemi, işletmelerin cevaplanan veya cevapsız aramaların sayısı, bir aramaya harcanan süre, her bir temsilci tarafından cevaplanan aramaların sayısı ve arama hacimleri veya yoğun saatler gibi bilgileri kaydetmesine olanak tanır. Bu gerçek zamanlı bilgi, yöneticilerin telefon kullanımını ve verimliliğini izlemesine yardımcı olur.
6. Arama Sıralaması
Bulut santral kullanıcıları, arama sıraya almayı etkinleştirebilir. Bu, kullanıcıların gelen arayanları bir kuyruğa yerleştirmesine olanak tanır, böylece temsilciler çağrıları zamanında kabul edebilir. Çağrı sırası, temelde bağlanmayı bekleyen arayanların sanal bir sıralamasıdır. Bir temsilciyle konuşmayı bekleyen müşteriler, bekleme sürelerinin daha kısa olmasına yardımcı olmak için genellikle müzik veya kayıt dinleyebilir. Çok sayıda gelen araması olan işletmeler için bu özellik paha biçilmezdir ve genellikle ekiplerin aramaları daha etkili bir şekilde dağıtmasına ve bekleme sürelerini azaltmasına yardımcı olabilir.
7. Sesli ve Görüntülü Konferans
Bulut tabanlı bir iş telefonu sistemiyle net ve kaliteli video konferans yapmak daha kolaydır, çünkü çoğu yerleşik özellik standart olarak gelir. Benzer şekilde, çoğu bulut sağlayıcısı tarafından sağlanan yüksek sayıda katılımcıyla sesli konferans tek bir tıklamayla gerçekleştirilebilir. Bulut santral kullanan işletmeler genellikle başka bir video konferans platformuna ayrı olarak abone olmak zorunda kalmaz, bu da zamandan ve paradan tasarruf etmelerini ve daha sorunsuz işbirliklerini desteklemelerini sağlar.
8. Çevrimiçi Yönetim
Yöneticiler, kullanıcı ekleme, telefon numaraları atama ve çevrimiçi bir portaldan arama raporlarını ve aylık bildirimleri inceleme gibi telefon sisteminde değişiklikler yapabilir. Ayrıca çalışanlar da sesli mesajlarını kontrol etmek, şirket rehberini görmek ve çağrı yönlendirme rotalarını ayarlamak için portala giriş yapabilir.
Bulut Santralin Avantajları Nelerdir?
Aşağıda bulut santralin avantajlarını sizin için listeledik:
1. Düşük Maliyet
Bir bulut santral sisteminin en büyük avantajı, düşük maliyetidir. Bulut santral, bir hizmet olarak sağlandığı için herhangi bir fiziksel ekipman satın almanız gerekmez; ihtiyaç duyabileceğiniz tek ekipman VoIP özellikli masaüstü telefonlardır.
Ekipmana ihtiyaç duyulmaması ayrıca kurulum ve bakım maliyetlerinden tasarruf etmenize de yardımcı olur. Tüm hizmet ve özellikleriniz tamamen bulutta barındırılır ve sağlayıcınız tarafından korunur. Bu, telefon hizmetinizin maliyetinin düzenli güncellemeleri ve bakımı kapsadığı anlamına gelir.
Bir bulut santral çözümü, yalnızca ihtiyacınız olan özellikler ve telefon hatları için ödeme yaptığınızdan, ne kadar ödediğiniz konusunda size önemli bir kontrol sağlar. Ek olarak, bulutta barındırılan çoğu iş telefonu sistemi, çalışanların ek ücretler konusunda endişelenmelerine gerek kalmadan telefonu istedikleri kadar kullanabilmelerini sağlayan sınırsız yurt içi arama fırsatı sunar.
2. Özellikler ve Esneklik
Bulut tabanlı santral sistemleri, özellikler ve esneklik açısından önemli avantajlar sunar. Buluttaki bir çözüm, internet bağlantınız olduğu sürece akıllı telefonunuz veya bilgisayarınız aracılığıyla iş görüşmeleri yapmanıza olanak tanır. Bu nedenle işletmenizi yeni bir yere taşımayı düşünüyorsanız, herhangi bir ekipmanı taşıma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz (telefonlar hariç).
Çalışanlarınız, aramalarının hem masa telefonlarına hem de bilgisayarlarına veya masa telefonlarına ve cep telefonlarına yönlendirilmesi gibi, telefon ayarlarını kendileri için en uygun olana göre özelleştirebilir.
Bulut santral ayrıca mesajlaşma, sesli posta, arama kaydı ve satıcı hizmetleriyle entegrasyon gibi özellikler de sağlar. Özellikler sistemler arasında farklılık gösterir, bu nedenle işletmenizin hangi özelliklere ihtiyacı olacağını araştırmalı ve servis sağlayıcıların hangi özellikleri içerdiğini tek tek incelemelisiniz.
Bulutta barındırılan birçok santral sisteminin sunduğu bazı ek kullanışlı özellikleri aşağıdaki gibidir:
- Çevrimiçi yönetim
- Sesli e-posta
- Yönetilebilir çağrı akışı
- Sınırsız arama
- Video konferans
- Anlık mesajlaşma
- Metin mesajı
- Dahili arama
3. Güvenilir hizmet
Birçok işletme için telefon iletişimi günlük faaliyetlerinin bel kemiğidir, bu nedenle güvenilir hizmet bir zorunluluktur. Geleneksel bir sabit hat sistemi, telefon görüşmelerini aktarmak için bakır kablo kullanır ve bu kablolar doğal afetlere, vandalizme, genel aşınmaya ve yıpranmaya karşı savunmasızdır. Bunların tümü, telefon hizmetinizin uzun süreli kesinti yaşaması anlamına gelebilir.
Bulut santral sistemleri ise interneti kullanır, yani telefon hizmetiniz internet bağlantınız kadar güçlüdür. Tüm bilgileriniz bulutta olduğundan, bir sorun durumunda sisteminiz çok az kesinti yaşar veya hiç kesinti yaşamaz.
Bulut Santralin Dezavantajları Nelerdir?
Bulut santral hizmeti mevcut pazardaki en popüler seçenek gibi görünse de, bir bulut santral işletmeniz için doğru seçenek olmayabilir.
Yüksek hızlı internete erişiminiz yoksa, internet bağlantınız zayıfsa veya bağlantınızı gerektiği gibi koruyamıyorsanız, bulut size değerinden daha fazla hayal kırıklığı yaratabilir. Çünkü sistem tamamen internete bağımlıdır ve güçlü bir bağlantı olmadan düzgün çalışmaz, bu nedenle internet servis sağlayıcınız güvenilmezse veya internet hizmetinizi sık sık kesiyorsa,
bulut santral sizin için uygun değildir.
Ek olarak, bulut santral çözümleri internet tabanlı oldukları için dijital sistemlere göre güvenlik ihlallerine karşı daha hassastır. Bu yüzden servis sağlayıcılarla konuşurken güvenlik önlemlerini ve verilerinizi nasıl koruduklarını sorduğunuzdan emin olun.
Geleneksel Santral vs Bulut Santral
Geleneksel santral, işletmeler tarafından uzun yıllardır kullanılır. Kendi verileri üzerinde yerinde tam kontrol sahibi olmak isteyenler ve yüksek ön ödeme ücretlerini karşılayabilenler için geleneksel bir santral uygun bir seçenek olabilir. Geleneksel bir santrale sahip olanlar, bu eski sistemler PSTN aracılığıyla veri aktardığından ve onları korsanlığa karşı daha az duyarlı hale getirdiğinden, daha güçlü güvenlikten yararlandıklarını bilirler.
Bununla birlikte, yerinde santraller, daha modern bulut tabanlı muadillerine kıyasla karmaşık ve hantaldır. Geleneksel bir santral sistemi ile daha yüksek düzeyde bir kontrol elde edilebilirken, sistemde basit güncellemeler de dahil olmak üzere değişiklik yapmak karmaşık ve zaman alıcı olabileceğinden, bu, BT kaynaklarınız için bir maliyeti yaratır.
Bulut veya barındırılan santral sistemini tercih eden işletmeler, yerinde özel bir sunucu seçeneğine sahip olmaz. Bu nedenle, sistemlerinin her yönünü kontrol etme yeteneğine sahip olmayabilirler. Ancak birçok kişi bunu olumlu olarak görür. Yerinde bu kadar büyük donanıma sahip olmamak, daha fazla ofis alanı anlamına gelir. Aynı şekilde, barındırılan sistemler paradan tasarruf sağlar ve internet üzerinden güvenilir, daha az bakım gerektiren, istikrarlı iş telefonu çözümü sağlamalarıyla bilinir.
Bazı işletmelerin bulut öncelikli bir stratejiyi kabul etmesi ve benimsemesi biraz zaman almış olsa da, birçok işletme bulut teknolojisinin çok yönlü avantajlarını çoktan keşfetti. 2025 yılına kadar 832,1 milyar dolarlık bir değere ulaşması beklenen bulut bilişimin pazar payı, birçok işletmenin daha sağlam ve dijital bir geleceğe yatırım yaptığını gösteriyor.
Kimler Bulut Santral Hizmeti Kullanmalıdır?
İşletmelerin bulut santral sistemlerine geçmelerinin birçok farklı nedeni vardır.
Bu sistemlerin izin verdiği gelişmiş çeviklik ve yenilik, önemli bir itici güçtür. Küresel pandeminin ardından iş gücünde mobiliteyi artırmak hem büyük hem de küçük birçok işletme için kilit bir stratejidir, bu nedenle her yerden erişilebilirliğe izin veren bir iletişim hizmetini benimsemek, işletmelerin tümü için çok önemlidir.
Maliyet bir diğer önemli faktördür. Ücretlerini veya iletişim sistemlerinin toplam maliyetini düşürmek isteyen işletmeler, iş sürekliliklerini geleceğe hazırlamak için uygun maliyetli bir yol olarak buluta bakmalıdır.
Özetle diyebiliriz ki, bulut tabanlı bir sisteme geçme kararı vermek, işletmenizi her zamankinden daha üretken ve verimli kılmak ve sizi geleceğin iş zorluklarına hazırlamak için bir dönüm noktası olabilir.
0 Comments