Türkiye’nin full otomatik paketlemeye geçen ilk ilaç ve kozmetik firması olan Farmasi, veri merkezini tamamen Azure’a taşıyarak sürekliliğini ve verimliliğini güçlendiriyor. Uçtan uca Azure üzerinde çalışan Farmasi, üretimden stok yönetimine, paketleme ve lojistiğe kadar her adımda Microsoft ürünlerini kullanıyor. Microsoft ürünlerinden hem fabrika hem de satış tarafında eş zamanlı şekilde faydalanan Farmasi, üretim bandındaki tüm adımları Power BI raporları üzerinden görüntülüyor.
2000’den fazla ürünü ile 29 ülkede faaliyetlerini sürdüren ilaç ve kozmetik firması Farmasi, globalde 100 milyonun üzerinde ziyaretçiye sahip olan altyapısının tümünü Azure’a taşıdı. Bu sayede bulutun uluslararası kurumlara sağladığı avantajlardan faydalanan şirket, daha çevik ve kesintisiz operasyonlar yürütmeye başlayarak pandemi döneminde satış hacmini zirveye taşıdı.
Önceden lokal sunucular üzerinde çalışan bir yapıya sahip olan Farmasi, Azure geçişiyle tüm ortamını .NET.Core’a taşıyarak veritabanını SQL Server ve Microsoft Dynamics CRM ile yeniden yapılandırdı. Böylece kapsamlı ve her yerde aynı deneyimi sunacak bir dijitalleşmeyi hayata geçiren şirket, sırasıyla ABD, Meksika ve Kanada geçişlerini tamamladı. Azure’un neredeyse tüm servislerini kullanan Farmasi, şu an Microsoft’un DevOps yapısında ilerliyor. Docker konteynırları üzerinde son teknolojide koşan bir yapıya sahip olan şirket, DevOps tarafında Microsoft Dynamics entegrasyonlarıyla çalışıyor. 2022’nin 2. çeyreğinde Azure tarafında 200 makine üzerinde çalışan Farmasi’de önümüzdeki sene bu rakamın 300’e yaklaşacağı öngörülüyor.
Üretimden satışa her adımda Azure
Farmasi, tümünü İstanbul Ömerli’de gerçekleştirdiği üretim aşamalarında da Azure teknolojilerinden faydalanıyor. Şirket, üretim uygulamalarının yanı sıra, web sitelerini ve veri tabanını da tamamen Azure üzerinde yönetiyor. Uçtan uca Azure üzerinde çalışan Farmasi, üretimden stok yönetimine, paketleme ve lojistiğe kadar her adımda Microsoft ürünlerini kullanıyor.
Globalde MLM (multi-level marketing) sektöründe 25. sırada olan kurum, tüm dünyada ciro olarak 5. sırada bulunduğu gibi aynı zamanda her sene 2 ilâ 2,5 kat büyüyen bir ekosisteme sahip. Türkiye’nin full otomatik paketlemeye geçen ilk firması olan Farmasi’nin Türkiye içinde günlük 100 bin adet kargolama hacmi bulunuyor. Microsoft ürünlerini hem fabrika hem de satış tarafında eş zamanlı şekilde kullanan Farmasi, üretim bandındaki tüm adımları Power BI raporları üzerinden görüntülüyor. Kurum içinde yazılan uygulamalar C# ile, SCADA uygulamaları ise .Net üzerinde yürütülüp Power BI’da görselleştirmesi yapılıyor. Paketleme uygulamalarının hepsi yine .Net üzerine yazılmış uygulamalar üzerinde koşuyor. Ürün stokları ise Microsoft Dynamics ile yönetiliyor.
Gelecek bulutta, yazılımda ve insanda
Farmasi’nin teknoloji tarafındaki insan yatırımı da Microsoft teknolojilerini kapsıyor. İnsan kaynakları yerine ‘insan kıymetleri’ kavramını baz alan kurum, teknolojiyi ‘yapıcı yardımcı’ olarak tanımlayarak içerdeki öğrenme süreçlerini ön plana çıkarıyor. Blazor eğitimlerine başlayan ekip, bazı uygulamaları bu teknolojiye geçirmek üzere hazırlanıyor. Yüzde yüz Docker konteynır yapısı hedefleyen Farmasi’nin gelecek planları arasında Kubernet ve Microsoft servisleri de yer alıyor. Azure’un konum tabanlı çalışma disiplininden faydalanan şirket, önümüzdeki dönemde web satış portallarının kazanacağı yeni özelliklerle performans odaklılığın artacağını öngörüyor.
Güncel teknolojiler ile her adımda güvenlik
Türkiye’de Microsoft ile ilk DDos projesini hayata geçiren Farmasi, MEA Bölgesi’nde de tüm segmentler arasında bu alanda sayılı örneklerden biri olarak dikkat çekiyor. Bu vizyon çerçevesinde altyapı güvenliğine ciddi yatırım yapan kurum, güçlü yazılım vizyonuyla Redis, CDMN gibi birçok servisi Azure Paas servislere geçirmiş bulunuyor.
Farmasi’nin globaldeki büyümesiyle eş zamanlı olarak global bir altyapıya kavuştuklarını belirten FarmasiX Global Bilgi Teknolojileri Direktörü Latif Vardar, tüm pazarlarda etkisi kanıtlanmış bir veri merkezi için ihtiyaç duydukları altyapının Azure ile karşılandığını söylüyor. “Kaynak yönetimi bizim için kilit öneme sahip. İstediğimiz kaynağı istediğimiz gibi değiştirebildiğimiz için hedeflenen performansı yakalayabiliyoruz. Ekibimiz istedikleri metriklerle oynayarak makineleri ölçeklendirebiliyor. Ayrıca Azure’un yük dengeleyicisi ile otomatik olarak kendini yükselten ürünleri var; bunların tümünü kullanıyoruz. Burada süreklilik bizim için kusursuz işlemeli çünkü ölçeklenmenin çok zor olduğu ortamlarda buna mecburuz. Kampanya dönemleri ya da yeni ürün lansmanlarında 8 dakika içinde milyonluk satış rakamlarına çıkılarak aynı gün içinde 25 milyon adet satış gerçekleşebiliyor. İşte bu tür vakaları karşılayabilmek, alt üst olan dengelere yanıt verebilmek bizim için çok önemli” diyen Vardar, Farmasi’nin kesintisiz, esnek, ölçeklenebilir ve güvenli altyapısının süreklilik vizyonlarını daha ileriye taşımalarını kolaylaştırdığını da sözlerine ekliyor.
0 Comments