CloudTalk Magazine – Kasım 2021

CLOUD MARKETING olarak kişisel verilerinizi iletişim kurmak, tanıtım, reklam ve bilgilendirme amaçlarıyla ve 6698 sayılı Kanun’a uygun olarak işliyoruz ● E-posta ve toplu e-posta hizmetlerimizi yurt dışındaki hizmet sağlayıcılardan tedarik ediyoruz ● Yurt dışına veri aktarımı için rızanızı vermezseniz sizinle yalnızca telefon yoluyla iletişim kurabileceğiz ● Ayrıca bilgilendirme, tanıtım ve reklam amaçlı mesajlarımızı almak için onay vermezseniz sizi düzenli olarak bilgilendiremeyeceğiz ● Size ulaşan e-posta ve mesajlardaki [AYRIL] seçeneğini kullanarak bildirim listesinden istediğiniz zaman ayrılabilirsiniz ● Kişisel veri politikalarımız, yasadan kaynaklanan haklarınız ve başvuru yoluyla ilgili daha detaylı bilgi için Gizlilik Politikamızı ve Aydınlatma Metnimizi inceleyebilirsiniz

Editörden

Değerli bilişim okurlarımız,

Öncelikle CloudTalk Magazine’in ilk sayısına göstermiş olduğunuz yoğun ilgiden dolayı hepinize teşekkür ederiz. Sizlerden çok olumlu geri bildirimler aldık ve bu sayımızda da yine sizlerin ilgisini çekecek birçok içerikle karşınızdayız.

COVID-19 sebebiyle, teknoloji hızla dönüşürken buluta geçişin de bir o kadar yoğun konuşulduğu bir yıl oldu. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, buluta geçişten elde edilen ortalama tasarruf, tüm BT harcamalarında yaklaşık %15’e kadar ulaştı. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, bu şekilde BT’ye %36 daha az para harcadılar. 

Tüm bu rakamları göz önüne aldığımda, gelecek sene buluta geçiş konusunun, tüm şirketlerde daha yoğun bir şekilde masaya yatırılacağını düşünüyorum. Özellikle buluta geçişle sektöründe ön plana çıkan şirketlerin, diğer şirketlere örnek teşkil edeceği çok açık. 

Bu yüzden Kasım sayımızda ağırlıklı olarak buluta geçiş sürecinde size rehberlik edebilecek içerikler hazırladık ve buluta ciddi yatırımlar yapan bir şirket olan Arçelik’in CIO’su Yekta Caymaz’la hem buluta geçiş konusunda hem de BT sektörü ile alakalı A’dan Z’ye geniş bir röportaj yaptık.

2 ay sonra çıkacak sayımızda yeni yıla girmiş olacağız. Bu yıl pandeminin de etkisiyle, tüm sektörler için zorlu bir yıl oldu. 2022’de beklentilerimiz ve hedeflerimiz çok daha büyük. Eminim sizlerin de öyle… Şimdiden hepinize sağlık ve başarı getirecek bir yıl diliyorum.

Sibel Hoş
Yazı İşleri Müdürü