Teknoloji Sağlayıcıları, Genel Bulutun Geleneksel BT Üzerindeki Zaferi Konusunda Uyardı

Teknoloji Sağlayıcıları, Genel Bulutun Geleneksel BT Üzerindeki Zaferi Konusunda Uyardı

Genel bulut bilişime yönelik kurumsal BT harcamalarının 2025'te geleneksel BT harcamalarını geçmesi bekleniyor.


2020’de, bulut altyapı hizmetlerine yönelik küresel kurumsal harcamalar, ilk kez veri merkezi donanımı ve yazılımına yönelik kurumsal harcamaları geride bıraktı. Önümüzdeki üç yıl içinde, kurumsal BT harcamalarında benzer bir değişim gerçekleşecek gibi görünüyor.

Gartner’a göre, genel bulut bilişime yönelik kurumsal BT harcamalarının 2025’te geleneksel BT harcamalarını geçmesi bekleniyor. Bununla birlikte, bu tahmin birkaç uyarı ile birlikte geliyor; bunlardan en önemlisi, Gartner’ın analizinin yalnızca “hedeflenebilir pazar segmentlerini” yakalamasıdır.

Spesifik olarak, Gartner’ın “Cloud Shift” araştırması; yalnızca uygulama yazılımı, altyapı yazılımı, iş süreci hizmetleri ve sistem altyapısı pazarlarında buluta geçebilen kurumsal BT kategorilerini içerir.

Ne olursa olsun, 2025 yılına kadar bu dört kategorideki BT harcamalarının yüzde 51’inin, bu yılki yüzde 41’e kıyasla geleneksel çözümlerden genel buluta kayacağı düşünülüyor.

Ayrıca, uygulama yazılımlarına yapılan harcamaların neredeyse üçte ikisi (yüzde 65,9) 2025’te bulut teknolojilerine yönlendirilecek. 2022’de bu oranın yüzde 57,7’ye yükselmesi bekleniyor.

Bu yıl, geleneksel tekliflerin adreslenebilir gelirin yüzde 58,7’sini oluşturması bekleniyor, ancak Gartner’ın analizine göre geleneksel pazarlardaki büyüme buluttan çok daha düşük olacak.

Bu arada, uzun vadeli dijital dönüşüm ve modernizasyon girişimlerinin 2022’ye getirilmesiyle birlikte, entegrasyon yeteneklerine, çevik iş süreçlerine ve şekillendirilebilir mimariye yönelik talebin, işletmeler arasında buluta sürekli bir geçişi yönlendirmesi bekleniyor.

Gartner Araştırma Başkan Yardımcısı Michael Warrilow, “Buluta geçiş, kuruluşların yeni bir iş ve sosyal dinamiğe yanıt vermesi nedeniyle COVID-19 nedeniyle yalnızca son iki yılda hızlandı” dedi.

Aşağı yönde, en azından geleneksel, bulut dışı BT pazarındaki oyuncular için, bu yıl buluta geçişten 1,3 trilyon ABD dolarından fazla kurumsal BT harcamasının tehlikede olması ve bu tehlikenin 2025’te neredeyse 1,8 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor.

Ek olarak, bulut ürünleri ve hizmetleri tarafından BT pazarlarında devam eden kesinti, dağıtılmış bulut dahil olmak üzere yeni teknolojilerin tanıtılmasıyla güçlendirilecek.

Analist firma ayrıca, dağıtılmış bulutun kurumsal olarak benimsenmesinin daha geniş bulut geçişini daha da hızlandırma potansiyeline sahip olduğunu düşünüyor çünkü bu, genel bulut hizmetlerini öncelikle bulut olmayan alanlara getirerek adreslenebilir pazarı genişletiyor.

Tüm bunlar, bazı sağlayıcıları yolun aşağısında potansiyel olarak garip bir konumda görmek için şekilleniyor.

Warrilow, “Bulut değişiminin hızına uyum sağlayamayan teknoloji ve hizmet sağlayıcılar, giderek eskime veya en iyi ihtimalle düşük büyüme gösteren pazarlara düşme riskiyle karşı karşıya” dedi.

Ama fırsatlar var. Gartner’a göre, teknoloji ve hizmet sağlayıcılar, gelecek değişikliklerden yararlanmak istiyorlarsa, bulut değişiminin en agresif şekilde meydana geldiği pazar segmentlerini hedeflemeyi düşünmelidir. Ayrıca, yüksek büyüme hızına sahip yeni bulut fırsatları arayabilirler.

Örneğin, altyapıyla ilgili segmentler daha düşük bir bulut penetrasyon düzeyine sahiptir ve halihazırda yüksek oranda nüfuz edilmiş kurumsal uygulamalar gibi segmentlerden daha hızlı büyümesi beklenmektedir.

Geçen yılın üçüncü çeyreği itibarıyla, Amazon Web Services (AWS), Microsoft ve Google, sırasıyla yüzde 33, yüzde 20 ve yüzde 10 pazar paylarıyla dünya çapındaki bulut harcamalarının yarısından fazlasını çekmeye devam etti.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir