Microsoft geçtiğimiz günlerde yapılan San Francisco’daki yıllık Game Developers Conference’da Azure Game Development Virtual Machine‘ın lansmanını duyurdu. Unreal Engine, Performance Helix Core, Parsec, Incredibuild, Blender ve HP’nin uzak masaüstü platformu Teradici gibi şirketlerle ortaklaşa çalışan Microsoft’un bulut platformu, artık dakikalar içinde kurulabilen bulutta bir oyun geliştirme iş istasyonu sunuyor. Yeni VM artık genel önizlemede.
Microsoft’un belirttiği gibi, oyun stüdyoları varsayılan olarak oluşturulmuş iş istasyonuyla başlayabilir, ardından bunu temel görüntü olarak kullanabilir ve Azure ile daha deneyimli hale geldikçe özelleştirebilir. Şirket ayrıca bu ilk yinelemeyi geliştirmeyi ve zaman içinde yeni araçlar eklemenin yanı sıra ortak ağıyla daha derin entegrasyonlar eklemeyi de umuyor.
Microsoft Azure’un Baş Yazılım Mühendisi Ben Humphrey, duyuruda, “Microsoft’ta, oyun yaratıcılarının bulutun avantajlarından yararlanabilmeleri için Azure’u tercih edilen bulut yapma taahhüdümüzü güçlendirmeye odaklandık” dedi.
Buradaki geliştirme iş akışının merkezinde, varsayılan CI/CD çözümü olarak Performance Helix Core sürüm kontrol sistemi ve Azure DevOps bulunur.
Microsoft, bunun gibi bir sistemin dağıtılmış oyun geliştirme ekipleri için hayatı kolaylaştıracağını savunuyor. Game Development Virtual Machine yalnızca yerel özel donanım ihtiyacını ortadan kaldırmakla kalmıyor, aynı zamanda ekiplerin merkezi bir sunucudan çalışmasına da olanak tanıyor.
0 Comments