Gartner göre, 2020’de 64,3 milyar dolar olan hizmet olarak altyapı (IaaS) pazarı 2021’de yüzde 41,4 artarak toplam 90,9 milyar dolara ulaştı. Amazon, IaaS pazarında 1 numaralı konumunu korudu. Amazon’u; Microsoft, Alibaba, Google ve Huawei takip ediyor.
Gartner Analist Başkan Yardımcısı Sid Nag, “Bulutta yerel, modern iş yükleri için birincil mimari haline geldikçe IaaS pazarı hız kesmeden büyümeye devam ediyor” dedi.
Nag, “Bulut, gelişmiş teknolojilerin ve uygulamaların gerektirdiği ölçeklenebilirliği ve birleştirilebilirliği desteklerken, işletmelerin, veri entegrasyonu ve gelişmiş müşteri deneyimi gibi ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamasını sağlar” diye ekledi.
Microsoft, yüzde 21,1’lik pay ve pazarın üzerinde büyüme ile 2021’de 19 milyar doları aşan IaaS gelirine ulaşarak 2 numaralı IaaS genel bulut sağlayıcısı oldu. Birçok işletme zaten Microsoft’un kurumsal yazılım ve hizmetlerine güvenirken, Azure fırsatları yakalayacak şekilde konumlandı.
Alibaba, 2021 için yüzde 9,5 pazar payı ve 8,7 milyar dolar gelirle yine dünya çapında 3 numaralı IaaS genel bulut sağlayıcısı oldu. Alibaba, Çin bulut pazarına liderlik etmeye devam ederken, yerel pazar anlayışı ve dijital ticarette köprü görevi görme yeteneği ile ayrıca Endonezya, Malezya ve diğer gelişmekte olan bulut pazarlarında da lider bölgesel sağlayıcı olmaya hazır.
Nag, “Bölgesel bulut ekosistemleri, büyüyen jeopolitik parçalanma ve ortaya çıkan düzenleyici ve uyumluluk gereksinimleri arasında giderek daha önemli hale geliyor ve bu da, güçlü bir bölgesel varlığa sahip sağlayıcılar için bir fırsat sunuyor” dedi.
Google Cloud, 2021’de yüzde 63,7 büyüyerek 6,4 milyar dolar gelirle ilk beş IaaS tedarikçisi içinde en yüksek büyüme oranını gördü. Bu büyüme, geleneksel kurumsal iş yüklerinin giderek artan bir şekilde benimsenmesinin yanı sıra Google’ın daha geniş bir müşteri tabanına ulaşmak için iş ortağı ekosisteminin genişletilmesiyle desteklenen yapay zeka ve Kubernetes kapsayıcı teknolojileri gibi daha ileri düzey yeteneklerdeki inovasyonundan kaynaklandı.
Huawei’nin büyümesi, iki yıl üst üste yüzde 200’ün üzerinde büyümenin ardından 2021’de yavaşlarken, yine de 4,2 milyar dolar gelirle 5 numaralı pazar payı konumunu korudu. Huawei, son iki yılda IaaS ekosistemine önemli yatırımlar yaptı ve gelişmiş bir açık donanım, açık kaynaklı yazılım ve ortak etkinleştirme stratejisi aracılığıyla üniversiteler, geliştiriciler ve yeni başlayanlar için genişletilmiş teklifler sundu.
Nag, “IaaS büyümesinin bir sonraki aşaması, müşteri deneyimi, dijital sonuçlar ve sanal dünya tarafından yönlendirilecek. Meta veri deposu, sohbet robotları ve dijital ikizler gibi işletmelerin deneyimlerini müşterilerine daha yakın hale getirmesine yardımcı olabilecek gelişen teknolojiler, artan bilgi işlem ve depolama gücü taleplerini karşılamak için hiper ölçekli altyapı gerektirecek” dedi.
0 Comments