Microsoft, sağlık hizmetlerinin birlikte çalışabilirliğini artırmak ve sağlık hizmeti bulut stratejisini veri, yapay zeka ve klinisyen deneyimlerinde genişletmek için Azure Health Data Service’ı başlattı.
Yeni Azure hizmeti, bir doktorun hastanın tıbbi geçmişinin yanı sıra bir MRI çıkarmasına veya bir hastanın sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olup olmadığını belirlemek için giyilebilir cihazlardan gelen verileri analiz etmek için AI kullanmasına izin verebilir.
Microsoft’un sağlık hizmeti stratejisi, 2022’de yeni sağlık hizmeti bulut özelliklerini kullanıma sunması ile doruğa ulaşsa da daha öncesi de var:
- Microsoft, ilk olarak Ekim 2020’de Cloud for Healthcare’i başlattı. Çözüm, birlikte çalışabilirlik, telesağlık kullanımı, hasta izleme ve uçtan uca güvenlik için gelişmiş yetenekler sağlamak üzere hizmetlerini (ör. Ekipler, Azure IoT ve sohbet robotları) birleştirdi.
- Nisan 2021’de Microsoft, bulut stratejisini güçlendirmek için AI ses tanıma şirketi Nuance’ı 19,7 milyar dolarlık satın alma işlemini gerçekleştirdi ve daha fazla sağlayıcı kuruluşuna girmesini sağladı (Nuance’ın teknolojisi ABD hastanelerinin %90’ından fazlası ve 500.000 klinisyen tarafından kullanılıyor).
- Pandemi sırasında, Microsoft Teams telesağlık için kullanılan en iyi video konferans platformlarından biriydi. Microsoft Teams, KLAS’ın 2021 sıralamasına göre en iyi sağlık video konferans çözümü olarak derecelendirildi. Hatta telesağlık devi Teladoc, Teams’in video konferans yazılımını telesağlık platformuna entegre etmek için Microsoft ile ortaklık bile kurdu.
Fakat Microsoft, sağlık hizmetleri bulut alanına giren tek büyük bulut oyuncusu değil.
- Amazon’un bulut platformu Amazon Web Services (AWS for Health), sağlık, biyofarma ve genomik çözümler sağlamak için Olive, GE Healthcare ve Moderna gibi önde gelen sağlık hizmeti ortaklarıyla bağlantı kurdu.
- Google Cloud, Amwell, Mayo Clinic, Highmark Health ve Ascension ile ortaklıklar sağladı. Ayrıca, geçen yıl veri gizliliğini artırmak için yeni bir API kullanıma sundu ve Kasım 2020’de Google Cloud Healthcare Interoperability Readiness Program’ı başlattı.
- Salesforce, sağlık hizmeti bulut oyununu uzaktan hasta izleme, randevu planlama ve ilaç yönetimi araçlarının yanı sıra Humana, Deloitte, Mount Sinai ile ortaklıklarla güçlendiriyor.
- Ancak Microsoft’un bulut platformu, bulut pazarındaki en büyük ikinci paya sahip (Amazon’un hemen arkasında), sağlık hizmeti bulut ürünleri yelpazesiyle birlikte, liderliğine yardımcı olabilir.
Sağlık hizmeti bulutunun benimsenmesinin önümüzdeki yıllarda hızla artması bekleniyor ve Microsoft, bu büyüyen pazarda lider olmak için iyi bir konumda.
- Mart 2022 Nutatix Cloud Index raporuna göre, sağlık hizmeti bulutunun benimsenmesinin önümüzdeki üç yıl içinde %27’den %51’e çıkması bekleniyor.
- Sağlık hizmetleri bulut harcamalarının, 2023 yılına kadar 19.71 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
0 Comments