Veri Merkezi Harcamaları, Bulut Hizmetlerinin Yarısı Kadar

Veri Merkezi Harcamaları, Bulut Hizmetlerinin Yarısı Kadar


Synergy Research Group’a göre, bulut hizmetlerine yapılan harcama 2021‘de toplam 178 milyar dolara çıkarak, 2020’de harcanan 130 milyar dolara göre %37 büyüdü ve işletmelerin veri merkezlerine harcadıkları miktarın iki katına çıktı. 2021’in dördüncü çeyreği için toplam bulut harcaması 50,5 milyar dolardı.

2020’de COVID-19 salgını ortaya çıktığında, şirketler evden çalışmaya geçerken dünya çapında BT operasyonlarında ve buluta yapılan harcamalarda büyük bir artış oldu. Bu eğilim, pandeminin azalmasına ve şirketlerin insanları ofise geri çağırmasına rağmen halen devam ediyor.

Synergy’nin baş analisti John Dinsdale, bulut pazarının kayda değer bir hızla büyümeye devam etmesini beklediğini söyledi. “Bulut pazarının hızla büyümeye devam edeceğine kesinlikle şüphe yok. Bu, önde gelen bulut sağlayıcılarının gelirlerini agresif bir şekilde artırmaya devam edeceğinin göstergesidir.” dedi.

Ancak, pazar yerleşik olmaktan uzak. Bazı bölgelerde büyüme, bazılarında düşüş var. Amazon Web Services (AWS), %33 pazar payıyla baskın güç olmaya devam ediyor.

Dinsdale, pazar payı açısından sabit kalmasına rağmen AWS’nin büyümeye devam ettiğini söyledi. “Grafikler gelirleri değil pazar paylarını gösteriyor. Pazar payı yaklaşık %33 civarında sabit kalabilir, ancak bu hızla büyüyen büyük bir pazarın sabit bir payıdır. AWS’nin devam eden gelir artışı aslında oldukça etkileyici” diye konuştu.

Microsoft ise son beş yılda istikrarlı bir büyüme kaydetti. 2017’de yaklaşık %13’ten 2021’de %21’e yükseldi. Dinsdale bunu, Microsoft’ta buluta yukarıdan aşağıya güçlü bir kurumsal odaklanmaya ve bulut ve veri merkezine uzun vadeli sürekli yoğun yatırım programına bağlıyor.

“Microsoft, sunucu ve yazılım ürünleri aracılığıyla tüm bölgelerde ve ülkelerde mevcut kurumsal ilişkilere sahip olmaktan da yararlandı. Dolayısıyla, odak, finansal destek ve işletmelerle iyi oynayan dünya çapında bir markanın birleşimidir” dedi.

Google’ın küresel bulut pazar payı, 2021’in dördüncü çeyreği itibarıyla bulut hizmetleri pazarında kabaca %10’luk bir paya sahipken, onu %6 pazar payıyla Çin’in Alibaba’sı izliyor.

Aşağıya doğru kayan iki kategori, “diğerleri” ve 2017’de yaklaşık %8’lik paydan 2021’de %4’e çıkan IBM’dir.

Ancak rakamlar aldatıcı olabilir. Dinsdale, IBM’in bulut gelirlerini hala Amazon, Microsoft ve Google’ın çok altında bir büyüme oranında artırdığını söyledi. Dolayısıyla IBM, gelir departmanında kendi başına zemin kaybetmiyor, sadece diğerleri kadar hızlı zemin kazanmıyor.

Aynısı “diğerleri” kategorisindeki şirketler için de geçerlidir. Pazar payını sürekli kaybedenler arasında Oracle, Salesforce, NTT, Fujitsu ve Rackspace yer alıyor. Dinsdale, IBM gibi hepsinin gelirlerini artırmaya devam ettiğini, ancak pazar liderleri veya genel olarak pazar kadar hızlı olmadığını yazdı.


0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.