Alibaba, Çin Bulut Liderler Sıralamasında Huawei ve Tencent'in Üstünde

Alibaba, Çin Bulut Liderleri Sıralamasında Huawei ve Tencent’in Üstünde


Canalys tarafından hazırlanan bir rapora göre, Alibaba Cloud, Çin’in 2021 bulut harcamasının üçte birinden fazlasını aldı. Geçen yılki payını %45 artarak 27,4 milyar dolarlık bir ciroya ulaştı. Huawei Cloud ve Tencent Cloud ise Alibaba’nın gerisinde kaldı.

Pazarın genel büyümesi; uzaktan çalışma ve öğrenme, e-ticaret ve bulut hizmetlerine olan talebi artıran hızlandırılmış bir dijital dönüşüm gibi olan pandemi ile ilgili tüketim faktörlerinden kaynaklandı. Canalys, bu büyümenin devam edeceğini ve Çin’in bulut altyapı pazarının 2026 yılına kadar 85 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyor.

Pazar lideri Alibaba, %37 pazar payıyla en üst sırada yer alıyor, ancak bu, 2020’deki pazar payından daha az. Canalys, bu düşüşü internet tabanlı müşterilerin büyümesini yavaşlatan politika düzenlemesine bağlıyor. Ancak bulut sağlayıcı, uzun vadeli müşteri taahhütleri ve geleneksel sektörlere genişlemesi sonucunda 2021’de %30 büyüdü.

Analistler, devlet desteğinin geleneksel endüstrilerde bulutun benimsenmesini hızlandırmasına rağmen, bu müşterilerin bulut teknolojisini yönetme ve geliştirme yetenekleri konusunda hala sınırlı olduğunu yazdı.

Canalys analisti Yi Zhang, “Teknik performans ve veri güvenliğine ek olarak, bulut satıcılarının işletmelerin öğrenme süresini ve yönetim maliyetlerini nasıl azaltacaklarına daha fazla odaklanması gerekiyor.” dedi. “Bulut hizmetleri aracılığıyla geleneksel işletmeler için yeni iş değerinden yararlanmak, sektörün geleceği için de kritik önem taşıyor.”

Huawei Nabs 2 Numara

2 numaralı bulut sağlayıcısı Huawei’nin pazar payı 2021’de %18’e ulaştı ve yıllık %67 büyümeyi temsil etti. Bu da onunla rakibi Tencent arasındaki farkı genişletti.

Huawei’nin devlet işlerindeki özel sektör deneyimi, Canalys’in ilk üç satıcısı arasında internet dışı tek şirket olmasına rağmen liderlik konumunu korumasına yardımcı oldu.

Dahası, Huawei’nin buluttan buluta işbirliği stratejisi, satıcıyı Çin’in internet sektöründe önemli bir ortak olarak konumlandırıyor ve Huawei’nin önemli müşteriler kazanmasına ve “doğrudan rakiplerinin iddia edebileceği internet genlerinin eksikliğini” telafi etmesine yardımcı oldu.

Tencent Eyes Metaverse, Baidu AI 4. Sırada Yer Aldı

Tencent Cloud, 2021’de %16 pazar payı ile 3. sırada yer aldı. Rapora göre, sağlayıcı, müşteri tabanını hükümet gibi geleneksel sektörleri içerecek şekilde genişleterek yıldan yıla %55 büyüdü.

Analistler, oyun, sosyal medya ve dijital ticaret ile olan geçmişine dayanarak, meta verinin Tencent için ek işler sağlayabileceğini savunuyorlar.

Bu arada, Baidu AI Cloud, %9 pazar payı ile 4. sırada yer aldı, ancak raporda, daha büyük rakiplerine benzer bir büyüme hızı bulundu.

Raporun yazarları, Baidu’nun çevrimiçi pazarlamaya ve yapay zekaya odaklanması nedeniyle geçen yıl hükümet düzenlemelerinden daha az etkilendiğini yazdı. Sağlayıcı, farklılaşmanın bir yolu olarak akıllı hizmetlere odaklanmak için bulut altyapısını ve yapay zekayı birleştiriyor.

Sağlayıcı ayrıca endüstriyel internet, akıllı üretim, enerji ve kamu hizmetleri ile bir miktar başarı gördüğü endüstriyel segmente de odaklanıyor.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir