Bulut Bilişim Harcamalarının Üçte Biri Boşa Gidiyor

Bulut Bilişim Harcamalarının Üçte Biri Boşa Gidiyor

Flexera'nın en son State of the Cloud anketine göre bulut harcamaları artıyor, ancak bu harcamaların boşa giden oranı da artıyor.


750’den fazla işletmeyle yapılan yeni bir ankete göre, bulut bilişim yatırımlarının üçte biri boşa gidiyor. Flexera tarafından yürütülen ankete göre, bulut kullanan şirketler, dağıtımlarından verim almak için mücadele etmeye devam ediyor.

İşletmeler Bulut Bilişime Ne Kadar Harcıyor?

Flexera, dünyanın dört bir yanından 753 iş ve teknoloji lideriyle, işletmelerin bulut kullanımı hakkında bir anket yaptı. Ankete göre, şirketlerinin bulut kullanımını “fazla” olarak tanımlayan katılımcıların oranı, bir önceki yıl %59 iken, bu durum 2022’de %63’e yükseldi.

Anket, kurumsal işletmelerin büyük çoğunluğunun bulut bilişim için yılda bir milyon dolardan fazla harcama yaptığını gösteriyor. 1000’den fazla çalışanı olan şirketler arasında en yaygın yıllık bulut harcaması düzeyi 2,4 – 6 milyon dolar (%19) arasında. KOBİ’ler arasında en yaygın harcama aralığı ise 600 bin dolar – 1,2 milyon dolar.

Hem İşletmeler Hem De KOBİ’ler Genel Buluta Önemli Ölçüde Harcama Yapıyor

Aşağıda tüm işletmeler için yıllık genel bulut harcamalarının oranlarını bulabilirsiniz (%2021’deki toplam harcamaların yüzdesi):

Rakamlar oldukça yüksek, ancak bu yatırımın önemli bir kısmı boşa gidiyor. Bulut harcamalarının ne kadarının verimli kullanıldığı sorulduğunda, ankete katılanlar bulut harcamalarının bu yıl %32’sinin boşa harcandığı söyledi. Bu oran geçen yıl %30’du.

Flexera raporu, çok disiplinli bir teknik ve iş ekibinin bulut dağıtımları etrafında veriye dayalı harcama kararları almak için bir araya getirildiği FinOps’un bu sorunlarla mücadele etmenin bir yolu olduğunu söylüyor. Raporda, “IT/Ops, bulut mükemmellik merkezleri ve FinOps ekipleri dahil olmak üzere çok sayıda rol, maliyetleri düşük tutmaya yardımcı olmaya çalışıyor” diyor.

Azure, AWS’yi Geri De Mi Bıraktı?

Raporun başka bir yerinde, Microsoft’un Azure platformunun şirketler arasında artık genel bulut pazar lideri AWS’den daha popüler olduğunu ve büyük şirketlerin %80’inin Azure kullanarak ankete katıldığını, bu oranın ise %77’sinin AWS’de dağıtıldığını gösteriyor. İşletmelerin çalıştırdığı sanal makine (VM) sayısında da işletmelerin %71’i Azure’da 51’den fazla VM çalıştırırken, bu oran AWS için %69’da kaldı.


0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.