Yapay Zekanın Çarpıcı Büyümesini Görebileceğiniz İstatistikler (2022)

Yapay Zekanın Çarpıcı Büyümesini Görebileceğiniz İstatistikler (2022)


Hiç Siri veya Alexa’dan hava durumunu kontrol etmesini veya size bir çorba tarifi önermesini istediniz mi?

İstemediyseniz bile gerçek şu ki, AI her yerde ve biz bu yazıyı yazarken bile giderek daha fazla işletme yapay zekayı benimsiyor.

Makine öğreniminden (ML) büyük veriye ve doğal dil işlemeye (NLP) kadar, size bu teknolojilerin önümüzdeki yıllarda günlük hayatımızın birçok yönünü nasıl değiştireceğini vurgulayan 31 yapay zeka istatistiğini derledik.

Haydi başlayalım!

Bilmeniz Gereken En İyi 10 AI İstatistiği (2021)

AI kullanımında büyük bir değişim yaşandı ve sadece birkaç yıl içinde bu teknolojiler sıradan hale geldi. Fakat hala yapay zekanın ilk yıllarındayız. Bu tıpkı internetin 20 yıl önceki haline benziyor, ancak tıbbi görüntülerin değerlendirilmesinden araba sürmeye kadar birçok konuda yapay zeka insanlardan daha iyi ve çok daha hızlı.

Şimdi genel olarak yapay zeka ile istatistiklere göz atalım:

1. Yapay zeka ve sinir ağlarının yalnızca perakende sektörü üzerindeki etkisinin 400 ila 800 milyar dolar arasında olduğu tahmin ediliyor.

2. Tüketicilerin %40’ından fazlası yapay zekanın hayatlarını bir şekilde iyileştirdiğine inanıyor.

3. Yapay zeka endüstrisinin 2025 yılına kadar 190 milyar dolar değerinde olması, yapay zeka sistemlerindeki küresel harcamaların ise 2021 yılına kadar 57 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

4. İşletmelerin %35’inden fazlası bir şekilde yapay zeka kullanıyor.

5. İşletmelerin neredeyse %85’i yapay zekaya yatırım yapmayı kendileri için stratejik bir öncelik olarak görüyor.

6. Yapay zekayı benimseyen işletmelerin neredeyse %90’ı, satış tahminleri için yapay zekayı kullandıklarını veya kullanmayı düşündüklerini söyledi.

7. 2024 yılına kadar, sesli asistanlı 8,4 milyardan fazla cihazın olması bekleniyor (2021’dekinin iki katı).

8. B2B pazarlama yöneticilerinin %80 kadarı yapay zekanın endüstride devrim yarattığını tahmin ediyor.

9. NLP pazarının 2025’te 40 milyar doların üzerinde olması bekleniyor.

10. Yapay zeka endüstrisinin 2025 yılına kadar ABD’deki tüm yeni işlerin %9’unu yaratmaktan sorumlu olacağı tahmin ediliyor.

Yapay Zekanın Şirketler Üzerindeki Genel Etkisi

Yapay zekanın yalnızca şirket yöneticilerinin ve BT uzmanlarının ilgilendiği belirsiz ve niş bir pazar olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Tekrar düşünün, çünkü yapay zeka kullanımından yararlananlar sadece iş liderleri değil. Aşağıdaki yapay zeka istatistikleri bunu görebilirsiniz.

1. Yapay zeka ve sinir ağlarının yalnızca perakende sektörü üzerindeki etkisinin 400 ila 800 milyar dolar arasında olduğu tahmin ediliyor.

Yapay zeka pazarı endüstrinin çoğu iş alanında büyük bir ekonomik etkiye sahip olması bekleniyor.

2. Tüketicilerin %40’ından fazlası yapay zekanın hayatlarını bir şekilde iyileştirdiğine inanıyor.

Tüketicilerin neredeyse yarısı AI kullanmanın hayatlarını kolaylaştırdığını düşünüyor.

3. Küresel yapay zeka yazılım pazarının 2025 yılına kadar 125 milyar doları aşması bekleniyor.

Genel AI pazarı; NLP, robotik süreç otomasyonu ve makine öğrenimi gibi çok çeşitli AI çözümleri içerir.

4. İş dünyasının ve BT liderlerinin yalnızca %20’si yapay zekanın üretkenliği artırdığını düşünmüyor.

Yapay zeka teknolojileri söz konusu olduğunda, üst düzey profesyonellerin ezici bir çoğunluğu yapay zeka ve makine öğreniminin artan üretkenliğin itici güçleri olduğu konusunda hemfikir.

Yapay Zeka Benimseme

AI (yapay zeka), iş operasyonlarının bir parçası olarak giderek daha yaygın olarak kullanılıyor. Aşağıdaki makine öğrenimi istatistiklerine bakarsanız, yapay zekanın şirketlerde temel bir unsur haline geldiğini görebilirsiniz.

1. İşletmelerin %35’inden fazlası bir şekilde yapay zeka kullanıyor.

Sadece birkaç yıl önce, işletmelerin %10’undan daha azı yapay zeka destekli teknolojileri kullanıyordu. Bugün trend hızla yükseliyor.

2. İşletmelerin neredeyse %85’i yapay zekaya yatırım yapmayı kendileri için stratejik bir öncelik olarak görüyor.

Çoğu işletme yöneticisi, AI yatırımlarının, iş verimliliğini artırmak gibi şirketin genel stratejileriyle uyumlu olduğunu söylüyor. Çoğu şirket, yapay zekayı daha sıradan, tekrarlayan görevler için kullanıyor ve bu şekilde genel işgücü verimliliğini artırıyor.

3. Yapay zekayı benimseyen işletmelerin neredeyse %90’ı, satış tahminleri için yapay zekayı kullandıklarını veya kullanmayı düşündüklerini söyledi.

İşletmeler, geçen yılın satış trendleri gibi geçmiş verilere dayalı rapor ve tahminler oluşturma konusunda yapay zekayı kullanıyor.

4. Yöneticilerin yaklaşık %95’i yapay zekanın sektörleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu söylüyor.

İş dünyasında yapay zeka söz konusu olduğunda, tutumlarda önemli bir değişiklik oldu. 2018’de iş dünyası liderlerinin sadece %70’inden azı yapay zekayı kendi alanlarında olumlu bir değişiklik olarak görüyordu. Şimdi, neredeyse hepsi bunun kesinlikle geçici bir trend olmadığı konusunda hemfikir.

5. Küresel tüketicilerin üçte birinden fazlası, gelecekte yapay zekanın müşteri hizmetlerini iyileştireceğini düşünüyor.

Tüketicilerin %25’inden fazlası makine öğrenimi ve yapay zeka odaklı çözümlerin insanlarla aynı veya daha kaliteli hizmet sunduğunu düşünürken, çoğu yapay zekanın gelecekteki müşteri hizmetlerinde yeri olduğuna inanıyor.

6. Yapay zeka stratejisi hayatı kolaylaştırıyorsa, tüketicilerin %70’inden fazlası işletmelerin yapay zeka kullanmasına aldırış etmiyor.

Müşterileri ihmal etmedikleri sürece, yapay zekayı inovasyon stratejilerinin bir parçası olarak kullanan şirketler, müşteriler tarafından umursanmıyor.

7. Y kuşağının neredeyse yarısı, hibrit bir makine-insan müşteri hizmetleri kanalı için ödeme yapmaya istekli.

Teknoloji nesli, ister bir müşteri hizmetleri botu, isterse bir sosyal medya yardım hattı şeklinde olsun, genellikle bilgisayar bilimi destekli çözümler sunmaya daha istekli.

Yapay Zekanın Geleceği

Önümüzdeki beş yıl içinde iş dünyası, daha tanımlanmış bir yapay zeka stratejisine doğru daha da büyük bir değişim görmeyi bekliyor.

İşte bu durumu destekleyecek bazı istatistikler:

1. Yapay zeka endüstrisinin 2025 yılına kadar 190 milyar dolar değerinde olması ve yapay zeka sistemlerindeki küresel harcamaların 2021 yılına kadar 57 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Yapay zekayı kullanmak artık teknoloji startup şirketlerine mahsus bir şey değil. Yapay zeka teknolojisinin daha uygun fiyatlı ve yaygın hale gelmesiyle, sektörün yıllık büyüme oranının katlanarak artması bekleniyor.

2. B2B pazarlama yöneticilerinin neredeyse %80’i yapay zekanın endüstride devrim yarattığını tahmin ediyor.

B2B şirketleri, yapay zekanın potansiyel müşteri yaratma hacmini artırmalarına ve değişen pazar eğilimlerine karşı genel ürün değerini tahmin etmelerine yardımcı olmasını bekliyor.

3. Yapay zeka endüstrisinin 2025 yılına kadar ABD’deki tüm yeni işlerin %9’unu yaratmaktan sorumlu olacağı tahmin ediliyor.

Daha fazla otomasyon ve daha fazla veri ile yeni işlerin ortaya çıkması bekleniyor.

Ses Asistanları

Çoğu profesyonel, sesli aramada kullanılan yapay zekanın müşteri etkileşimleriyle daha akıllı ve daha iyi hale geleceğine inanıyor.

İşte bu durumu destekleyecek bazı istatistikler:

1. 2024 yılına kadar, sesli asistanlı 8,4 milyardan fazla cihazın olması bekleniyor (2021’dekinin iki katı).

Siri’nin İskoç aksanını anlamamasına gülebiliriz, ancak tahminler sadece birkaç yıl içinde dünyadaki insanlardan daha fazla dijital sesli asistanlı cihaz olabileceğini gösteriyor.

2. Mobil kullanıcıların %95’inden fazlası yapay zeka destekli sesli yardımcılar kullanıyor.

Çoğu tüketicinin telefonlarında en azından sanal asistanları denediğini söylemesi muhtemelen şaşırtıcı değildir.

3. İnsanların neredeyse yarısı (%40) günde en az bir kez mobil cihazlarında sesli aramayı kullanıyor.

Sesli arama, özellikle Alexa ve Google Home gibi akıllı hoparlörlerin yükselişiyle birlikte giderek daha normal hale geliyor.

4. Gençlerin üçte biri ve yetişkinlerin %50’sinden biraz fazlası akıllı hoparlörlerini eğlence amacıyla kullanıyor.

Müzik dinlemek, sesli asistanların yapması istenen açık ara en yaygın etkinliklerden biridir.

5. Apple ve Google, %70’in üzerinde ortak pazar payı ile AI sesli asistan pazarına hakimdir.

Amazon, pazar payının %25’ine hakim. Microsoft’un Cortana’sı ise toplam pazarın sadece %19’unu elinde tutuyor.

6. İnsanların neredeyse %70’i hava durumunu kontrol etmek için akıllı hoparlörler kullanırken, yalnızca %5’i ürünleri yeniden sıralamak gibi daha karmaşık görevler için sesli asistan teknolojilerini kullanıyor.

Çoğu insan, Alexa üzerinden henüz sipariş vermiyor.

Doğal Dil İşleme (NLP)

NLP, bilgisayarların insan dilini anlamasına, yorumlamasına ve manipüle etmesine yardımcı olan bir AI dalıdır ve aşağıdaki yapay zeka istatistiklerine göre, NLP günlük hayatımızda düşündüğümüzden daha fazla mevcuttur.

Şimdi bu istatistiklere birlikte göz atalım:

1. NLP pazarının 2025’te 40 milyar doların üzerinde olması bekleniyor.

NLP’nin pazar büyüklüğü hızla büyüyor ve 2025 yılına kadar 2017’dekinden 14 kat daha büyük olması bekleniyor.

2. AI pazarının ağırlıklı olarak NLP’ye dayanan bir segmenti olan akıllı hoparlör pazarı, 2027 yılına kadar 19 milyar dolar değerinde olacak.

Siri ile başlayan şey, milyarlarca dolarlık bir pazara dönüştü. Amazon’un Alexa’sı ve Google’ın Google Home’u, milyar dolarlık bir pazarda çoğu tüketici için en tanıdık NLP güdümlü AI destekli cihazlar.

3. Dünyada 1100’den fazla NLP şirketi var.

NLP, yazılım endüstrisinde üretkenlik araçlarından veri analitiğine kadar her şeyde kullanılmak üzere geliştiriliyor.

4. Şu anda NLP, iş piyasasında en çok talep gören üç beceriden biridir.

Yeni bir iş ararken AI bilgisi büyük bir avantajdır. Makine öğrenimi ve derin öğrenme de bu listede yer alıyor. 

Makine Öğrenme

Makine öğrenimi, tüm yapay zeka kavramının merkezinde yer alır.

Aşağıdaki yapay zeka istatistiklerine dayanarak BT liderlerinin pazardan pay almak için çok çalışmaya istekli olduklarını görebilirsiniz.

1. Google’ın Makine Öğrenimi Programı artık neredeyse %90 oranında doğrudur.

Google’ın son yıllarda yapay zeka geliştirme çabaları büyük ölçüde başarı göstermeye başladı.

2. Netflix, makine öğrenimi sayesinde 2017’de 1 milyar dolar tasarruf etmeyi başardı.

Netflix, kullanıcılara kişiselleştirilmiş film ve TV programı önerilerini daha hızlı önermeyi öğrenmek için algoritmasını değiştirdi ve bu süreçte bol miktarda tasarruf sağladı.

3. Üst düzey yöneticilerin %20’si makine öğrenimini kullandıklarını söylüyor.

İş yöneticileri, karar verme ve genel olarak daha büyük resmi görme söz konusu olduğunda, AI’nın hem zamandan hem de paradan tasarruf ettirdiğini söylüyor.

4. Kontrollü bir ortamda, makine öğrenimi dudak okumada insanlardan daha iyidir.

Teknoloji şirketleri dudak okuma robotlarını henüz serbest bırakmasalar da, kontrollü bir ortamda makine öğrenimi ve yapay zeka teknolojilerinin klasik dudak okuma sanatında insanları yendiği açıktır.

Büyük Veri

Yapay zeka teknolojileri, büyük verilerin taranmasında özellikle yararlıdır, çünkü çoğu zaman, veri kümelerinin büyüklüğü nedeniyle, verileri depolamak veya toplamak basit şekilde mümkün değildir. En azından geleneksel yöntemlerle mümkün değildir.

Aşağıdaki büyük veri istatistiklerine bakarsanız, yapay zekanın büyük veriyi işlemede temel bir unsur haline geldiğini görebilirsiniz.

1. Google, %15’i yeni olan 3,5 milyardan fazla günlük arama sorgusu işler.

Pazar payı %80’in üzerinde olan arama motoru devi, her gün çok sayıda yeni arama sorgusunda yer alıyor.

2. Şirketlerin %95’i yapılandırılmamış verileri yönetememenin işletmeleri için bir sorun olduğunu belirtiyor.

Mümkün olan her şekil ve biçimde her zamankinden daha fazla veri var. Ve çoğu şirket, tüm farklı veri türlerini etkili bir şekilde yönetmenin hem pahalı hem de zaman alıcı olduğu konusunda hemfikir.

3. Bugün üretilen tüm verilerin neredeyse %90’ı yapılandırılmamıştır.

Kullanıcıların şirketlerle çok farklı iletişim kanalları olduğundan (Facebook sohbetleri, iletişim formları, telefon görüşmeleri ve e-posta), işletmelerin yapılandırılmış müşteri verilerini toplaması ve bunlara erişmesi oldukça zordur.

Kaynak: Zyro


0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.